5 Cara Terbaik Buang Angin Dalam Badan Secara Semulajadi

Apabila kita merasakan angin dalam badan begitu banyak, akan terasa badan menjadi sangat lemah dan loya disebabkan angin yang tersimpan di dalam usus yang tersekat tidak berupaya keluar sehingga perut terasa kembung. Gas berlebihan yang terdapat di dalam perut di mana gas senyap dalam penghadaman membuatkan perut anda kembung dan kita biasanya akan cuba untuk […]

Baca Lagi

5 Fakta Yang Kita Belajar Sebenarnya Tidak Tepat

Mungkin sesetengah perkara apa yang kita percaya dan belajar adalah benar padahal hanyalah pandangan mata kasar sahaja. Perubahan alam mungkin mempengaruhi fakta yang telah kita sedia ketahui atau mungkin ianya adalah salah faham dari kajian yang telah dibuat. Banyak fakta di luar sana yang dilihat logik namun setiap fakta mesti ada kecacatan dan tidak semuanya […]

Baca Lagi

5 Life Hacks ini Dijamin Menyenangkan Hidup Ibu dan Bapa

1. Alat permainan anak anda berbunyi terlalu kuat sehingga membingitkan telinga? Tutup speaker dengan pita perekat untuk mengurangkan bunyi bising.   2. Buka pelipat di tepi air kotak untuk memudahkan si kecil mengangkatnya.   3. Takut anak terguna gunting tanpa pengetahuan atau pengawasan anda? Kunci gunting menggunakan mangga.   4. Anak selalu main sabun mandi? […]

Baca Lagi

5 Negara di Dunia Yang Mempunyai Keunikan Bendera Tersendiri

Sesebuah negara mesti akan mempunyai bendera nasional masing-masing yang dianggap sebagai simbol identiti sesebuah negara. Dengan rekaan bendera itu dapat diceritakan ciri-ciri amalan negara tersebut, melalui penggunaan warna, simbol dan corak yang diletakkan pada bendera negara masing-masing. Terdapat juga beberapa negara di dunia ini yang mempunyai keunikan dan agak berbeza benderanya berbanding majoriti negara lain […]

Baca Lagi

5 Filem Wajib Tonton 2018

Anda pasti ternanti-nanti filem yang bakal menjelma pada tahun 2018 ini kan. Rasa nya lahkan filem apa yang menjadi penantian penggemar-penggemar kaki wayang ni yer pada tahun ini. Untuk kali ni saya share sikit filem yang ben tunggu-tunggu tahun ni. Ini antara filem penantian pada tahun ini. Wajib ditonton ni. Semoga bagi ilham jugak kat […]

Baca Lagi

10 Hukuman Mati Paling Kejam Di Dunia

Beberapa bentuk hukuman yang sadis dan tidak bertamadun ini mungkin sudah tidak ada lagi dan hanya dapat kita baca dari catatan sejarah. 1. Ditanam Hidup-Hidup Di antara jenis hukuman mati yang popular sejak zaman dahulu lagi. Seperti apa yang terdapat pada namanya, mangsa yang dijatuhui hukuman ini akan ditanam ke dalam tanah dalam keadaan masih hidup. […]

Baca Lagi

9 Ciri-Ciri Manusia Yang Belum Matang

Anda rasa anda sudah matang ke? Kadang-kadang, orang ni tengok muka dan usia memang dah matang dah, tapi bila tengok perangai dan sikap, memang fail. Perangai dah macam budak-budak dah. Memang tak boleh nak dinafikan ada yang macam ni. Ada betulnya. hehee. Sebenarnya, ada tanda atau ciri yang kita boleh check yang menunjukkan seseorang itu sudah matang, terutama […]

Baca Lagi